طرح لاله های روشن |❶ پکیج طلایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۴۰۳

طرح لاله های روشن

جهاد در دین مبین اسلام از جایگاهی بس رفیع و والایی برخوردار است و به عنوان رکنی از ارکان دین و بخش مهمّی از زندگی هر فرد محسوب می‌شود. انسان مسلمانی که در راه حق تعالی مبارزه کند فوز عظیم شهادت نصیبش می‌شود و به زندگی جاویدی دست پیدا می‌کند چرا که شهید برای همیشه زنده است. اینانند که از دل و جان، من خاکی خویش را با من خدایی سودا می‌کنند و به سوی شهادت، رها و سبکبال می‌شتابند.سوالی که دراین پژوهش مطرح می شود این است که درقرآن وروایات چه اجری برای شهیدوجوددارد؟واینکه شهیدچه کسی است آیا کسی که درجبهه جنگ باکفاربه شهادت می رسد از اجروپاداش شهید برخورداراست یا مصادیق دیگری نیزبرای شهید وجوددارد؟ با توجه به این مطالب است که چند سالی است که طرحی به نام طرح لاله های روشن در مدارس بوجود آمده است.

طرح لاله های روشن

اهمیت طرح لاله های روشن

جهد و جهاد یعنی: تلاش توأم با رنج.«وَ مَنْ جاهَد فَإِنَّما یجاهِد لِنَفْسِهِ إِنَّ اللّهَ لَغَنِی عَنِ الْعالَمِینَ؛ هرکه تلاش کند و خود را به زحمت اندازد، فقط برای خویش تلاش می‏کند خدا از مردم بی نیاز است» ( عنکبوت:۶)«وَ ابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَ جاهِدوا فِی سَبِیلِهِ؛ (مائده: ۳۵) به سوی خدا وسیله جوئید و در راه او تلاش کنید.»جهاد به کسر اوّل مصدر است به معنی تلاش و نیز اسم است به معنی جنگ (اقرب الموارد) و جنگ را از آن جهاد گویند که تلاش توأم با رنج است؛«فَلا تُطِعِ الْکافِرِینَ وَ جاهِدهُمْ بِهِ جِهاداً کبِیراً»(فرقان: ۵۲) مجاهد: تلاش کننده، جنگ کننده.«وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ أَجْراً عَظِیماً» ( نساء:۹۵)«وَ أَقْسَمُوا بِاللّهِ جَهْد أَیمانِهِمْ…» (انعام:۱۰۹) با توجه به اهمیتی که قرآن به مسئله جهاد و شهادت داده است . نیاز به اجرای طرح لاله های روشن بیشتر از همیشه احساس می گردد.

نمونه کارهای طرح لاله های روشن

ضرورت طرح لاله های روشن

آدمى از روى فطرت در جست‌وجوى حیات حقیقى و جاودان است و قرآن کریم نه تنها کشته‌ شدن در راه خدا و آرمان‌هاى مقدّس را راه رسیدن به این حیات معرفى مى‌کند، بلکه آن را عین حیات مى‌داند.«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاء عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ؛ کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندارید،‌ بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.» (آل عمران: ۱۶۹)«وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکنْ لا تَشْعُرُونَ؛ و کسانى را که در راه خدا کشته مى‌شوند، مرده نخوانید؛ بلکه زنده‌اند، ولى شما نمى‌دانید.»( بقره:۱۵۴ )زنده بودن در این آیات به این معنا نیست که نام شهید زنده می‌ماند و با گذشت زمان کهنه نمی‌شود؛ زیرا این یک حیات خیالی بیش نیست و تنها با منطق کسانی که به زندگی آخرت اعتقادی ندارند، سازگار است، بلکه مراد زندگی حقیقی است زیرا روزی خوردن لازمه‌ی یک زندگی حقیقی است نه خیالی.البتّه در تفاسیر به قصد ملموس کرد موضوع و عینی نشان دادن مطالب، تعابیر خاصّی برای این حقیقت متعالی مطرح شده است. به عنوان مثال گفته‌اند که ایشان در بهشت و در قالب پرنده‌ی سبزی پرواز می‌کنند و این گونه در بهشت متنعّمند. در اثبات این مدّعا به احادیثی از پیامبر اشاره می‌شود مبنی بر این که شهدا مانند پرندگان، خانه‌های خود را در حول عرش الهی می‌آویزند و در جوار عرش و رحمت الهی قرار می‌گیرند (سیوطی، ۱۳۰۶ ق، ۲ : ۹۵٫)بعضی از مفسّرین احیاء شهید را به معنای زنده بودن او در بهشت گرفته‌اند و بعضی دیگر این مفهوم را به عنوان شهید، گواه، حی و زنده در قیامت کبرایی که بر پا خواهد شد می‌دانند( طبرسی،۱۳۷۲ ،۲: ۱۲۲)که با توجه به مطالب ذکر شده ضرورت دارد طرح لاله های روشن در مدارس اجرا شود.

طرح لاله های روشن و مغفرت شهادت

در طرح لاله های روشن به این موضوع تاکید می شود که شهادت در راه خدا و نیز مرگ در راه جهاد با کافران، موجب برخورداری از مغفرت و رحمت الهی است؛ مغفرت، بخشایش گناهان و رحمت، ثواب و بهشت است و این دو از ثروت‌اندوزی و هدف‌های دنیوی بهتر است و دلیل کشته شدن در راه خدا بر مرگ طبیعی نیز نزدیک‌تر بودن شهادت به مغفرت الهی نسبت به مرگ است.«وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللّهِ وَ رَحْمَةٌ خَیرٌ مِمّا یجْمَعُونَ؛ اگر هم در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، زیان نکرده‏اید؛ زیرا آمرزش و رحمت خدا، از تمام آنچه آنها در طول عمر خود جمع آورى می‌کنند، بهتر است.» (آل عمران:۱۵۷)

طرح لاله های روشن

طرح لاله های روشن : رزق الهی

در طرح لاله های روشن شهادت به عنوان رزق الهی یاد می شود. «وَ الَّذِینَ هاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ ماتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللّهُ رِزْقاً حَسَناً وَ إِنَّ اللّهَ لَهُوَ خَیرُ الرّازِقِینَ؛ و آنان که در راه خدا مهاجرت کرده، و آنگاه کشته شده یا مرده‌اند، قطعاً خداوند به آنان رزقى نیکو مى‌بخشد. و راستى این خداست که بهترین روزى دهندگان است.»(حج: ۵۸)به نظر می‌رسد یرزقون مرتبه‌ای بالاتر از مرتبه‌ی احیاء است و ظاهراً گروه خاصّی از شهدا به آن مرتبه دست می‌یابند. با توجّه به این مقام و مرتبه‌ی عظمی است که آیات شریفه‌ی «فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلاَ هُمْ یحْزَنُونَ؛ یسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ؛ آنان به فضل و رحمتی که از خداوند نصیبشان گردیده شاد مانند و به آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده دهند که از مردن هیچ نترسند و از فوت متاع دنیا غم می‌خورند و آنها را بشارت به نعمت و فضل خدا دهند و این که خداوند البتّه اجر اهل ایمان را هرگز ضایع نگذارد.» (آل عمران:۱۷۱-۱۷۰)نیز در خصوص اینان تحقّق می‌یابد. این گروه آن چنان در نزد خداوند متنعّمند که از این بهره‌مندی به دیگر مجاهدین راه خدا که هنوز به آنها نپیوسته‌اند، بشارت و خبر می‌دهند.

شهادت و اجر عظیم | طرح لاله های روشن

«فَلْیقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یشْرُونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالآخِرَةِ وَمَن یقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیقْتَلْ أَو یغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا؛ کسانى که زندگى دنیا را به آخرت فروخته‏اند، باید در راه خدا پیکار کنند و آن کس که در راه خدا پیکار کند، و کشته شود یا پیروز گردد، پاداش بزرگى به او خواهیم داد.» ( نساء: ۷۴)در این آیه ابتدا تکلیف مؤمنان را مشخّص می‌کند که در برابر کسانی که دنیای مادّی را بر آخرت ترجیح دادند، باید جهاد کنند و حالا اگر در این جهاد کشته شوند و چه فاتح هر دو را پیروز می‌داند و پاداش عظیم می‌دهد. در این آیه شهدا را انسان‌هایی برجسته و بیدار معرفی می‌کند و آنها را پیروز واقعی این دنیا و آن دنیا و سعادتمند و فاتح و دارای مقام بلند و شاهد بر دیگر امّت‌ها معرّفی می‌کند و پاداش شهدا را خداوند بر خود مفروض می‌داند.

طرح لاله های روشن

طرح لاله های روشن : بالاترین رستگاری و پیروزی

در طرح لاله های روشن به این موضوع تاکید می شود که شهادت بالاترین رستگاری و فوز عظیم است و خداوند در قرآن آن را چنین مژده و بشارت می‌دهد: «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیقْتُلُونَ وَیقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیعِکمُ الَّذِی بَایعْتُم بِهِ وَذَلِک هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریدارى کرده، که (در برابرش) بهشت براى آنان باشد؛ (به این گونه که:) در راه خدا پیکار مى‏کنند، مى‏کشند و کشته مى‏شوند؛ این وعده‌ی حقّى است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده؛ و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى که با خدا کرده‏اید؛ و این است آن پیروزى بزرگ.» (توبه:۱۱۱)

 

شما پس از خرید فایل حاضر ۴ عدد پکیج طلایی در قالب وررد و پاورپوینت که همگی بسیار زیبا و قابل ویرایش هستیند دریافت می کنید .

آنچه در پکیج طلایی موجود است عبارت است از :

در مجموع پکیجی به شما تقدیم می کنیم که شامل ۷ عدد فایل ورد و ۸ عدد فایل پاورپوینت ، تعدادی نقاشی ، پوستر لایه باز ، متن سرود ، آهنگ سرود بی کلام و با کلام بسیار زیبای قابل ویرایش است.

فایل های پاورپوینت این پکیج عبارت است از :

  1. پاورپوینت زندگی نامه شهید سردار سلیمانی
  2. پاورپوینت زندگی نامه شهیدباکری
  3. پاورپوینت زندگی نامه شهیدابراهیم هادی
  4. پاورپوینت زندگی نامه شهیدمحمد جواد خیامی
  5. پاورپوینت زندگی نامه شهیدرجایی
  6. پاورپوینت زندگی نامه شهیده زینب کمایی
  7. پاورپوینت شهدای مدافع حرم
  8. پاورپوینت هفته دفاع مقدس

فایل های ورد این پکیج عبارت است از :

  1. زندگی نامه شهید پژوهی راجع به شهید همت
  2. زندگی نامه شهید پژوهی راجع به شهید محسن حججی
  3. زندگی نامه شهید پژوهی راجع به شهید باکری
  4. زندگی نامه شهید پژوهی راجع به شهید جعفری
  5. زندگی نامه شهید پژوهی راجع به شهید معصومی
  6. زندگی نامه شهید مطهری
  7. یک مقاله کامل درباره فرهنگ شهید و شهادت

نکته : بعد از خرید فایل روی تک تک لینک هایی که مثل تصویر زیر برای شما ارائه می گردد کلیک کنید و فایل های هر کدام را دانلود کنید . به علت تکمیل بودن پکیج طلایی و حجم بالای آن در چهار پوشه تقسیم بندی شده است.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

+ 83 = 88